Dergimiz Nefes Çıktı!

Dergimiz NEFES çıktııııı!

DOÇ. DR. ÖZGE KENİŞ COŞKUN PULMONER HİPERTANSİYON HASTALARINA ÖZEL REHABİLİTASYON PROGRAMI BAŞLIYOR - 2021.04.16

Doç. Dr. Özge Keniş Coşkun Pulmoner Hipertansiyon Hastalarına Özel Rehabilitasyon Programı Başlıyor

http://ftrad.tip.marmara.edu.tr/akademik-kadro/doc-dr-ozge-kenis-coskun

 

Hocamızla egzersiz yapmaya hazır mıyız?

 

16.04.2021

#Repost @doc.dr.ozgekeniscoskun
• • • • • •
Marmara Üniversitesi Pendik Eğitim Ve Araştırma Hastanesi

Biraz saç baş dağınık bir biçimde , bugün de bir #ipf tanılı hastamızı aldık.

Önümüzdeki günlerde @pahsscdernegi nin tatlı daveti ile sizin için #pulmonerhipertansiyon hastalarında uygulanabilecek basit güçlendirme egzersizlerini bu hesaptan paylaşacağım. Ancak her #pah hastası egzersiz yaparken aşağıdaki noktalara dikkat etmeli :

  •  gün içinde en enerjik hissedilen zaman diliminde egzersiz yapmalı
  •  mümkünse asla yalnız egzersiz yapmamalı
  •  egzersiz yaptığı alanın güvenliğinden emin olmalı
  •  egzersiz yaparken asla nefesini tutmamalı
  •  düşük dozla başlayıp yavaş yavaş arttırmalı
  •  egzersiz sırasında baş dönmesi vb gibi semptomlar olmamalı, olursa mutlaka istirahat edilmeli
  •  ve en önemlisi, programa başlamadan önce mutlaka hekimlerden onay alınmalıdır

Herkese iyi #haftasonları şimdiden!

#friday #venerdi #physicalmedicineandrehabilitation #fizikseltıpverehabilitasyon

 

17.04.2021
#Repost @doc.dr.ozgekeniscoskun

• • • • • •

Her #egzeriz programından önce iyi bir ısınma herkes için önemli ancak #pulmonerhipertansiyon hastaları için daha da önemli.

O yüzden her biri için yaklaşık ikişer dakikalık bir yavaş tempolu omuz çevirme (shoulder roll) , yerinde yürüme ve mini #squat yapmak güzel bir #ısınma programı olabilir. (Sırayla görmek için yana kaydırın)

 

Bir #pulmonerhipertansiyon hastası olarak eğer ısınma için daha fazla zamana ve tekrara ihitaç duyuyorsanız bunu mutlaka ayırmalısınız.

Herkese güzel #cumartesi günleri dilerim!

@pahsscdernegi

#saturday #sabato #physicalmedicineandrehabilitation #fizikseltıpverehabilitasyon #PulmonerHipertansiyon #PAHSSc #FizikTedaviveRehabilitasyon #KardiyoPulmoner #Fizyoterapi #PulmonerRehabilitasyon 

 

19.04.2021
#Repost @doc.dr.ozgekeniscoskun
• • • • • •

#pulmonerhipertansiyon da kaymayan bir sandalye desteği ile yapılabilecek bacak güçlendirme egzersizlerinden devam edelim (videolar için kaydırın)

1- tekrarlayan oturup kalkma ile destekli squat (1 set 10 tekrar ile baslanacak)
2- sandalyeye tutunarak her iki ayak uzerinde parmak ucuna kalkma veya (1 set 10 tekrar)
3- dengenize guveniyorsaniz tek ayak üzerinde parmak ucuna kalkma (her bacak için birer set 10 tekrar) egzersizleri

Güvenli, kolay ve etkin egzersizlerdir.
Yine de hep hatırlatalım, egzersiz programından önce sağlık profesyonellerinize mutlaka danışın.

Daha güzel #nefes alınacak #pazartesi günlerine!
@pahsscdernegi
#monday #lunedi #pulmonaryarterialhypertension #physicalmedicineandrehabilitation #fizikseltıpverehabilitasyon #PulmonerHipertansiyon #PAHSSc #FizikTedaviveRehabilitasyon #KardiyoPulmoner #Fizyoterapi #PulmonerRehabilitasyon
 
 

21.04.2021

#Repost @doc.dr.ozgekeniscoskun
• • • • • •

Kalça abdüktörleri de bizim güçlendirme programımızın en önemli bileşenlerinden biri. #pulmonerhipertansiyon hastaları bir sandalye yardımı ile 1. Videodaki gibi dirençsiz veya 2. Videodaki gibi düşük dirençli bir egzersiz bandı kullanarak bu egzersizi yapabilirler.

* Her iki bacak için en az 10 tekrar içeren 1 set ile başlanıp giderek tekrar ve set sayısı arttırılabilir.

* Bu egzersizleri biz özellikle #pulmonerhipertansiyon hastaları için önersek de güçlendirme programlarına başlamak isteyen tüm inaktif hastalar için güzel bir başlangıç noktası olabileceğini düşünüyorum. Her zaman hekiminize bu konuları danışabilirsiniz.

@pahsscdernegi

Güzel bir #çarşamba olsun!

#wednesday #mercoledi #pulmonaryhypertension #physicalmedicineandrehabilitation #fizikseltıpverehabilitasyon

 

22.04.2021

#Repost @doc.dr.ozgekeniscoskun
• • • • • •

Bu #perşembe #pulmonerhipertansiyon için güçlendirme egzersizlerinde sıra #hamstring kaslarımızda.

Eğer yeni başlıyorsanız ilk videodaki gibi direnç uygulamadan, veya kendinize güveniyorsanız 2. Videodaki gibi bir direnç bandı ya da 3. Videodaki gibi 500 grlık bir ayak bileği ağırlığı ile de uygulayabilirsiniz.

Güvenlik her zaman önceliğimiz, o yüzden bir sandalyeden denge için destek almak ve başlamadan hekimimize danışmak önemli.

@pahsscdernegi

#pulmonaryhypertension #physicalmedicineandrehabilitation #fizikseltıpverehabilitasyon #giovedi #thursday #exercise #strengthening

 

2.05.2021

#Repost @doc.dr.ozgekeniscoskun
• • • • • •

Eveet , nerde kalmıştık?

Bugün @pahsscdernegi t-shirtüm, şekilsiz ve uzamayan saçlarım ile önce #biseps, sonra #triseps güçlendirme egzersizleri yapıyoruz (sağa kaydırın)

Egzersizleri yaparken yarım kiloluk bir ağırlık veya düşük dirençli bir bant ile başlanıp, alışılınca direnç arttırılabilir, ama #pah hastalarında yüksek dirençler zorlayıcı olabilir, dikkatli olunmalı! Biz genelde 10 tekrar ile başlanmasını öneriyoruz.

! Egzersiz programından önce mutlaka hekiminize danışın, uygun görülürse başlayın.

Bu gibi basit güçlendirmeler hekimler tarafından uygun görüldüğü sürece egzersize yeni başlaması planlanan #koah gibi akciğer hastaları için de uygundur.

Herkese güzel bir #salı diliyorum

#tuesday #martedi #exercise #strenghttraining #pulmonaryhypertension #pulmonerhipertansiyon #fizikseltıpverehabilitasyon #physicalmedicineandrehabilitation

 

3.05.2021

#Repost @doc.dr.ozgekeniscoskun
• • • • • •

Bu #çarşamba @pahsscdernegi t-shirtüm, ne yaptığı belli olmayan saçlarım ve ben omuz #abdüksiyon ve #fleksiyon ile #deltoid kasımızı çalıştırıyoruz. Pulmoner hipertansiyon ile kaslarımızı güçlendirerek savaşıyoruz.

Herkese düzgün saçlı ve hareketli çarşambalar dilerim.

#wednesday #mercoled #strengthtraining #pulmonaryhypertension #pulmonerhipertansiyon #fizikseltıpverehabilitasyon #physicalmedicineandrehabilitation

 

4.05.2021

#Repost @doc.dr.ozgekeniscoskun
• • • • • •

Bu #cuma @pahsscdernegi için videolarımızda karnımızı ve sırtımızı

1- bir terabant yardımı ile kürek kemiklerimizi sıkıştırarak

2- duvarda veya masada #şınav çekerek güçlendiriyoruz.

Duvarda ve masada şınav, egzersize yeni başlayanlar ve benim gibi asla normal şınav çekmeyi beceremeyenler için müthiş bir alternatif

Karnımızın ve sırtımızın güçlü olması duruşumuz yani #postür için, #bel ve bacak sağlığımız için de olmazsa olmaz, o yüzden mutlaka programlara ekliyoruz.

Herkese güzel bir #cuma diliyorum

#friday #venerdi #exercise #pushup #modifiedpushups #fizikseltıpverehabilitasyon #physicalmedicineandrehabilitation

Eskişehir Web Tasarım